måndag 19 januari 2009

Londonfynd!


Jag har varit en usel bloggare, haft för mycket att göra. I eftermiddags kom jag hem från en tripp till London, chicklittens förlovade land. 

En sån enorm självbehärskning som jag utövade i olika boklådor – jag borde ha nobelpris! Anledningen var att vi reste med bara handbagage, så det fanns inte plats för böcker. Men jag slog i alla fall till på Catherine Alliotts senaste, The secret life of Evie Hamilton, och så kunde jag bara inte motstå de ljuvliga muggarna från Emma Bridgewater (såg dem först hos Vassa eggen).

Catherine Alliott började sin karriär med böcker om flamsiga Londontjejer à la Bridget Jones, och har – sen hon själv växt upp antar jag – så småningom börjat skriva mer om medelålders kvinnor med äktenskapstrubbel. Återkommer med läsrapport!

1 kommentar: